Optimaliseer de klantreis met een Customer Experience Mapping

In een Customer Experience Map maken wij zichtbaar hoe een klant interacteert met een bedrijf, dienst of product tijdens het koop- en klanttraject. De map visualiseert de reis langs alle contact­momenten en alle mogelijke kanalen. Een Customer Experience Map maakt inzichtelijk waar mogelijkheden zijn voor het verbeteren van de klantbeleving, de customer experience.



De voordelen van een Customer Experience Map

  1. Je identificeert de interactiemomenten
  2. Je krijgt inzicht in de behoeften van de gebruiker
  3. Je krijgt zicht op groeimogelijkheden vanuit het perspectief van de gebruiker
  4. Je kunt inspelen op de context van de gebruiker
  5. Je kunt werken aan een optimale klantbeleving, je weet immers waar je op moet letten
  6. Je krijgt inzicht in hoe je eigen processen kunt optimaliseren

Resultaat van een Customer Experience Map

Iedere stap in de Customer Experience Map wordt voorzien van een concreet advies ter verbetering en de knelpunten worden overzichtelijk gebundeld, voorzien van een prioritering en onderverdeeld in deelprojecten. Op deze manier ontstaat er een roadmap voor de ontwikkeling van je onlinedienst, onlineservice of andere kanalen.

Wil je meer weten over dit customer experience mapping?
Bel Stefan Hensing
+31(0)6 3073 7616